Isztambul 3-5. nap

Anera

Karibuliztam, szörnyülködtem azon, hogy a Pantokrator most már csak egy sima mecset, mintha Piroska nem is létezett volna, vásároltam a fűszerbazárban, élvezkedtem az ókori szarkofágok, szobrok, feliratok között a Régészeti Múzeumban és megnéztem a szultánok palotáját a Topkapit. Sűrű pár nap volt:)

A harmadik igaziból csak az ünneplésről szólt, először részt vettünk egy magyar nyelvű adventi misén. Anton atya csángó, Olaszországban lett pap, s onnan küldték Törökországba először csak egy évre, de már 18 éve itt van. Nagyon aranyosan beszél magyarul:)

Délután pedig a konzulátuson volt karácsonyi ünnepség, forralt borozással, sütizéssel.Ide készült a bejgli, aminek a munkafázisát már láttátok:)

A diós tökéletesre sikerült:)

A negyedik napon egyrészt kialudtuk végre magunkat, másrészt délután elmentünk a Pantokrátor templomhoz. Ami sajnos már egyáltalán nem templom, hanem egy átlagos mecset, elég csúnyán fel is újították, Piroska pedig mintha nem is létezett volna. Töriben kevésbé járatosaknak: ő Szent László lánya, akit II. János bizánci császárhoz adtak feleségül, Eirinére változott a neve, s ő alapította a Pantokrator kolostort, s a hozzá tartozó kórházat. Nagyon kár, hogy a muszlimoknak ez nem érték, és nem őrizték meg:( Azért pár fotót mutatok, hogy néz ki most. Egyébként nem látogatható, de pont imaóra előtt mentünk, a kulcsos bácsi beengedett, de azt mondta, hogy no photo. Azért kicseleztem és kattintottam párat, a lehetőségekhez képest nem olyan rosszak.:)

Távolabbról.

Pár fotó bentről

Az udvarban levő macskát az istennek se tudtam rávenni, hogy rám nézzen:)

Salep, egy török, orchidealapú tejes ital. Szerintem olyan íze van, mintha tejbegrízt innék, tehát ízlett:)

A kilátás viszont elég pazar.

Ez az Aranyszarv felett van egyébként.

Utána lesétáltunk a fűszerpiacra és vásárolgattunk:) Hiszen természetesen a főzős oldalamat sem hanyagolom:)

A piac felét tartva a híd lábánál egyszer csak felbukkant két tyúk és egy kakas:)

A mai napot pedig két múzeumban töltöttem főleg, a Régészetiben és a Topkapiban. Velem nem járnak jól ezek a kártyás akciós üzletek, mert én simán végigjárom mindig az összeset:) Természetesen ókormániásként órákat töltöttem a szarkofágok, a szobrok, a sztélék tanulmányozásával:)

Már az udvar tele van szórva ezekkel.

Ugye milyen szép kis medúzafej?:)

Ő eredetileg a babiloni Istar kapun szerepelt.

A bakancslistámon szerepel, hogy megtanuljam az ékírást is.

A Topkapi palota pedig a szultán lakhelye volt a 19. századig, ennek megfelelően konyhai felszerelésektől a kardokig, órákig mindenféle tematikus kiállítás van. A kilátás pedig itt is elég pazar.

Rengeteg kép a negyedik és az ötödik napról:)

Az első két nap leírása pedig itt :)

isztambul,törökország,útibeszámoló
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?