Rilai kolostor és Bojana-templom

2017.11.28.
Bulgária két, Szófia közelében lévő világörökségi helyszíne.

Szófia - Bulgária

2017.11.21.
Augusztusban elugrottam Szófiába a hétvégére kicsit nyaralni, illetve megnézni a közelében található két világörökségi helyszínt, hogy haladjak a bakancslistámmal:)

Vizsoly

2017.10.31.
Ma van a reformáció napja, így adott volt, hogy ma a múltheti vizsolyi kirándulásunkról írok. Nemcsak a Biblia miatt érdemes odamenni, hanem a középkori falképek is érdekesek.

Seuso-kincsek, a családi ezüst második fele is itthon

2017.07.19.
A Seuso-kincs tulajdonképpen egy ókori római kori, tizenöt darabból álló ezüst, illetve bronz leletegyüttes. Seuso a tulajdonosa volt a kincsnek, erre az egyik tálcán látható feliratból következtethetünk. A kincs nemcsak a saját jogán kapott óriási figyelmet, hanem megtalálásának és Magyarországra hozatalának körülményei miatt is. Két részletben érkeztek haza, az első fele 2014-ben, a maradék pedig néhány hete. A Parlamentben meg is lehet nézni őket:)

"Bús düledékeiden Husztnak romvára..."

2017.07.17.
Nemrég Kárpátalján jártunk, s felmentünk a várromhoz is. Nem volt egyszerű, mert előtte esett az eső és néhol durvább sár volt, de megérte:) A romok szépek, a kilátás pazar, s most már elmondhatom magamról, hogy tudom mire gondolt Kölcsey, amikor a verset írta.

Belvárosi Plébániatemplom - Budapest

2017.07.10.
A plébániatemplom a budapesti Március 15-e téren, az Erzsébet-híd pesti hídfőjének északi oldalán álló kéttornyú római katolikus templom, a köznyelv Belvárosi Templomnak nevezi. 1777-ig Pest város egyetlen plébániája volt, rendszeresen politikai, közéleti események színtere is volt. Itt temették el Szent Gellért püspököt, itt választották királlyá II. Ulászlót, több országgyűlést is tartottak, kiváltságos helyzetet élvezett.

Vöröskő

2017.05.02.
Egy töritanszékes kirándulás rövid története képekben:)

Semmering

2017.04.18.
A bakancslistámon szerepel az a tétel, hogy az összes világörökségi helyszínt végigjárni. Persze eddig is láttam már néhányat, de most tudatosan elkezdtem olyan helyekre utazgatni vagy tervbe venni, ami a világörökség része. Így egy szombati napon az ausztriai Semmering volt az úticél:)

Isztambul 6-8. nap

2017.01.02.
Még adós vagyok az utolsó három nappal:)) Természetesen azok is rendkívül eseménydúsak voltak, ellátogattam szakértő kísérettel a Chora Múzeumba, hagyományos török étteremben ettünk, majd sétálgattam a bizánci emlékek mentén, piacoztam, rakival kísértük a halvacsorát. És egy csomó minden nem is fért bele, így mindenképp visszajövök majd:)

Isztambul 3-5. nap

2016.12.20.
Karibuliztam, szörnyülködtem azon, hogy a Pantokrator most már csak egy sima mecset, mintha Piroska nem is létezett volna, vásároltam a fűszerbazárban, élvezkedtem az ókori szarkofágok, szobrok, feliratok között a Régészeti Múzeumban és megnéztem a szultánok palotáját a Topkapit. Sűrű pár nap volt:)

Ezeket a cikkeket olvastad már?